نمایه نویسندگان

آ

  • آژند، یعقوب طنز و شوخ طبعی (کاریکاتور) در فرهنگ بصری ایران [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 9-16]

ا

  • اسدی، مهیار تطبیق نظریه زیبایی شناسی نور از منظر ابن هیثم با اصول زیبایی شناسی عکاسی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 133-146]

ب

  • باقری، نگار بازیابی مظاهر نو ـ سنتگرایی در دوازده پرده از نقاشیهای جنبش سقاخانه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 119-131]
  • باوندیان، علیرضا حکمت خاک در عرفان هنری خیام نیشابوری [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 81-89]
  • بلخاری، حسن «میزان»؛ نظریۀ هنر و زیبایی در عرفان ابن‌عربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 39-46]
  • بلخاری، حسن سخن سردبیر [دوره 1، شماره 1، 1401]
  • بلخاری، حسن امتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
  • بینای مطلق، سعید آشتی لوگوس و موتوس بازاندیشی نقد افلاطون به شاعران، بویژه همر، در پرتو گفتگوی پارمنید [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 15-25]

پ

ت

  • تاکی، شادی امتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]

ح

  • حسامی کرمانی، منصور پژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
  • حسامی کرمانی، منصور بازشناخت ساختار فرش گلدانی کرمان قرن ۱۷ بر اساس آرا بورکهارت [(مقالات آماده انتشار)]
  • حقایقی، سید عباس بازخوانی تحلیلی «هنر سنتی» از دیدگاه شوآن [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 61-70]
  • حکمت، نصرالله تعامل فرم و محتوا (یا لفظ و معنی) در ظهور زیبایی، و نقد ادبی بر پایۀ آن، در فتوحات ابن‌عربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]

خ

  • خاکسار، علی مطالعۀ جایگاه زن در دوره آل‌جلایر در ایران (مطالعه موردی: نگاره‌های همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
  • خانکه، مهدی تبیین مقام ابداع در صنع انسان کامل از منظر حکمت اسلامی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 59-73]
  • خانی، مینو زیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
  • خزایی، محمد خاستگاه مینوی نقش اسلیمی در هنر اسلامی ایران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 21-27]
  • خلیلی، امیرحسین بازخوانی "توت فرنگی های وحشی" (اثر اینگمار برگمان) با تأمل بر معرفت النفس حکمت صدرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 91-97]

د

  • دُرافشانی، محمّدسینا جایگاه علی ابن ابیطالب در رؤیای سلطان‌علی مشهدی بر اساس نظریۀ وحی فارابی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 125-132]
  • دستان، زهرا تأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]

ر

  • راست منش، حسین مطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
  • رفیعی راد، رضا اشکال حضور زبان و ادب فارسی در فرآیند تولید نگاره‌‌ها در نقاشی ایرانی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 99-105]
  • رمضان‌ماهی، سمیه تحلیل نگاره‌های دلدادگان مکتب اصفهان براساس مراتب سه‌گانه عشق درنظام اندیشه صدرایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 87-97]

س

  • ساربان‌نژاد، محسن «میزان»؛ نظریۀ هنر و زیبایی در عرفان ابن‌عربی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 39-46]
  • سالاری، مریم امتداد اسطوره ـ متن رستم و سهراب در داستان شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) در نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای بر مبنای نظریه ژیلبر دوران [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 7-19]
  • سلیم پور آبکنار، سامرا آموزش مفاهیم مرگ و زندگی به کودکانِ روستای آبکنار از طریق ساخت عروسک سنّتی «گِیْشِه» (با تکیه‌بر دیدگاه روان‌درمانی اروین یالوم) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 29-39]
  • سواری، محمد خوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبل‌نامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]
  • سوزن کار، مرجانه مطالعۀ امکان وجودیِ پرسپکتیو در نقاشی ایران و اروپا [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 41-50]
  • سیستانی، رودینا زیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]

ش

  • شیخی، علیرضا خوانشی عرفانی از گل و بلبل(مرغ) با اتکاء بر رسالات کشف الاسرار فی حکم الطیور و الازهار، رمز الریاحین، بلبل‌نامه و مثنوی گل و بلبل [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 99-107]

ص

  • صحتی، بهزاد تطبیق نظریه زیبایی شناسی نور از منظر ابن هیثم با اصول زیبایی شناسی عکاسی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 133-146]

ع

  • عارف خطیبی، محمد امین خوانش نقوش گرفت‌وگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخش‌وشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایل‌شناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]
  • علائی یزدی، شیوا بازشناخت ساختار فرش گلدانی کرمان قرن ۱۷ بر اساس آرا بورکهارت [(مقالات آماده انتشار)]

غ

  • غلامی هوجقان، سعیده بررسی مسخ از دیدگاه ملاصدرا در فیلم کوتاه «حیوان» [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 107-120]
  • غیثی، هانیه خوانش معماری و تزیینات مقبره سلطان شهاب‌الدین و تطبیق آن با پاره‌ای از اصول حکمت متعالیه [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 89-102]

ک

  • کاکاوند، سمانه بازتاب منازل سلوک در آیینه دونگاره «درویش پیر» و«سالک جوان» از نگاره‌های عمارت هفت‌تنان عصر زندیه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 109-118]
  • کشمیری، مریم جایگاه خمسه ‎نگاری در فرآیند سه گانۀ الگوسازی نقاشی ایرانی برپایۀ مفهوم ادراک بالمعرفه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-86]
  • کوشا، گلاره تأثیرات هنر چین در دوره یوان بر نگارگری عصر ایلخانی با مطالعه نقش مایه اسب [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 133-149]

گ

  • گودرزی، مصطفی درآمدی بر هرمنوتیک و جایگاه آن در نقد هنر‌ [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 27-37]

م

  • مافی تبار، آمنه بازیابی مظاهر نو ـ سنتگرایی در دوازده پرده از نقاشیهای جنبش سقاخانه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 119-131]
  • مجدزاده، آزاده سادات تحلیل نگاره‌های دلدادگان مکتب اصفهان براساس مراتب سه‌گانه عشق درنظام اندیشه صدرایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 87-97]
  • محققیان، مهری پژوهش تحلیلی در باب امکان نسبت میان حرکت جوهری و آثار رضا عباسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 49-57]
  • محمدی، مهدی جایگاه علی ابن ابیطالب در رؤیای سلطان‌علی مشهدی بر اساس نظریۀ وحی فارابی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 125-132]
  • محمدی وکیل، مینا تداوم اندیشه حکمی مسیحی در نقاشی انسان گرای رنسانس [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 47-59]
  • محمدی وکیل، مینا نخستین مدارس و مدرسان نقاشی در ایران، بر پایۀ مستندات تاریخی قاجار [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 103-116]
  • مرادخانی، علی زیباشناسی رنگ و نور در آثار ایران درودی با رویکرد ابن هیثم [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 117-124]
  • مستشرق، محمدجعفر بازخوانی "توت فرنگی های وحشی" (اثر اینگمار برگمان) با تأمل بر معرفت النفس حکمت صدرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 91-97]
  • ملاصالحی، حکمت اله جستاری در زیبایی‌شناسی نظم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 7-14]
  • مهدوی نژاد، محمدجواد نسبت مفهومی نظریه معماری سرآمد با سایرجریان های هویت گرا در کشورهای در حال توسعه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 27-38]
  • موحدیان عطار، فاطمه مطالعۀ جایگاه زن در دوره آل‌جلایر در ایران (مطالعه موردی: نگاره‌های همای و همایون) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 61-76]
  • موسوی گیلانی، سید رضی بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های هنر اجرا‌ (هنر پرفورمنس) با آئین های عاشورایی و جایگاه مشروعیت تصویرگری پیشوایان دینی در نمایش و اجرا بر اساس فقه [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 121-129]
  • مونسی سرخه، مریم لباس‌آرایی: هنر سنتی اخلاق‌مدار در فتوت‌نامه چیت‌سازان [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 39-47]

ن

  • نصیری، مهدی خوانش نقوش گرفت‌وگیر در نگارۀ «رستم خفته و نبرد رخش‌وشیر» در عرض هنر و تمدن اسلامی بر مبنای نظریۀ شمایل‌شناسی اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 77-88]

ه

  • هاشمی، محمد دوستی از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطویی در فیلم سینمایی همه می‌دانند اثر اصغر فرهادی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 71-80]
  • هوشیار، مهران بازخوانی هنر سنتی و نسبت آن با حکمت هنر اسلامی در سدۀ پانزدهم هجری شمسی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-59]